måndag 27 januari 2014

Utomhus med bebisar

Det är så ruggigt nu, helst av allt hade jag velat vara inne hela dagarna med mjukistofflor och filt runt mig. Dagar som idag då det är blåsigt och några minusgrader så klär vi Emilio i en tjock overall, termovantar och nån gosig mössa. Han har ännu bättre mössor med päls inuti men de är lite stora, men jag ska testa att ha de med en tunnare mössa under. När Emilio är ute så är han ju alltid i vagnen och där har han även åkpåsen. Det jag känner saknas är tjocka vantar som är lättare att kränga på ovanför overallen och några varma tossor som också kan dras på ovanpå. Även någon halskrage och kanske långkalsonger. Det ska införskaffas!

Lillen har blivit röd och torr om kinderna nu när det blivit kallt, så vi ska upp till Apoteket sen och köpa någon bra salva. Nu smörjer jag in honom med inotyolen ibland men han blir ju så vit av den, dessutom innehåller den vatten och ska därför inte has utomhus. När vi ändå är på Apoteket ska jag köpa tandborste och tandkräm till honom, dags att börja borsta nu ju:)

Idag har vi varit på öppna förskolan. Emilio ville mest gå runt med gåvagnen, jag fick få efter eftersom det går lite väl fort ibland och benen inte riktigt hänger med:) Jag försökte få honom att leka lite mer stillasittande, gick väl sådär hihi!

4 kommentarer:

  1. Köp Weledas weather protection cream, den är jättebra för torra bebiskinder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Nu hann jag redan köpa en annan men funkar inte den så ska jag testa weleda! :)

      Radera
  2. Skulle också tipsa om Weleda-salvan, den är ju oljebaserad och fryser inte i kallt väder.

    Ett annat tips är Polarn o Pyrets fuskpolo i merinoull, otroligt mjuk och mysig! http://www.polarnopyret.se/fuskpolo-60018214-198-1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar bra! Den jag köpte hade inte heller något vatten i sig så hoppas att den fungerar bra:) Den ska jag kolla in på Pop!!

      Radera