fredag 29 november 2013

Egen säng

När vi nattar Emilio lägger vi honom i hans säng som står i vårt sovrum. Men sen när har äter första gången så får han ligga kvar mellan oss, där han har egen kudde och filt. Men jag vill testa att ha honom i sin säng hela natten, och alltså lägga tillbaka honom efter han äter. Jag gjorde det ett tag innan men sen blev det enklast att ha kvar honom, och mysigare såklart. Vi tycker verkligen att det är mysigt att ha honom hos oss, och Patrick är inte glad för att jag ska "experimentera" på nätterna haha! Men min förhoppning är ändå att han ska sova djupare i sin egen säng. Jag tänkte även börja lägga honom där när han sover på dagarna, nu är det ibland där och ibland i vår säng. Kanske han då bara förknippar sin säng med sömn och sover lite bättre där.

Jag testade inatt men efter andra matningen somnade både jag och Emilio i vår säng. Patrick bara: du säger att han ska sova i egen säng men sen när jag vaknar ligger han ändå och myser i din armhåla! Haha:) Vi får väl se om det funkar, annars får han fortsätta att ligga hos oss.

Detta blev förresten dagens inköp: 

En stavmixer och villervalla body+leggings. Jag tänkte köpa lite mer leggings till lillkillen faktiskt, tycker det är snyggt på små pojkar och det kan nog vara skönt att inte alltid ha pösbyxor:) Och så skönt att äntligen ha en stavmixer och slippa matberedaren, nu ska ALLT mixas- moahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar