lördag 19 oktober 2013

Vipr

Idag blev det äntligen träning igen efter en veckas förkylning! Det kändes ovant att vara helt utvilad i kroppen utan någon träningsvärk. Jag testade ett nytt pass idag som heter Vipr (uttalas vajper och inte vipiar som jag först trodde haha). Det var jätekul och jättejobbigt! Man anväder sig av ett gummirör med handtag som finns i olika vikter och man tränar både styrka och kondition. Jag tänkte först ta det lättaste men sen tog jag samma som instruktören. Jag brukar alltid ha som mål att orka lika mycket som instruktören, i alla fall om det är en kvinnlig:) Röret fungerade som vikt när man gjorde olika rörelser och steg, typ utfall, knäböj och marklyft men även väldigt mycket i brösthöjd och ovanför huvudet. Jag känner redan nu att jag kommer ha ont i armarna imorgon, men det känns härligt.

Jag vill tipsa er om en artikel jag kom över häromdagen, den är kort men väldigt tänkvärd och med tips för tjejer som vill komma i form. Läs den här: Träning för tjejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar