tisdag 22 oktober 2013

Snart 6 månader

6 månaders kollen är avklarad och plutten är nu 65 cm lång och väger 7600g. Han blir ju inte 6 månader förrän om en vecka och då blir det att vänja honom mer och mer vid mat. Nu får han lite gröt på morgonen och någon puré under dagen, men fortfarande bara några teskedar. Hans favorit än så länge är mangopure, det vill han bara ha mer och mer av! När jag och Patrick äter frukt vill han alltid smaka så han har fått sutta på banan, clementin och päron:)

Och nu när det snart gått ett halvår (!) sedan jag var gravid känns det som att det är dags att våga träna magen som vanligt igen. Hittills har jag gjort övningar från Träning för nyblivna mammor för att stärka de inte magmusklerna och bli av med delningen. Efter förlossningen hade jag svårt att känna musklerna men tror jag kände en delning på ca 2 cm. Nu är den borta och övningarna känns inte så jobbiga längre. Senare idag blir det ett core pass sedan lite extra styrketräning för ryggen:)
Busungen.. Det är smidigt att ha amningskudden bakom när han sitter, så kan jag sitta framför och leka (eller fota)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar