måndag 7 oktober 2013

Matplanering

Nu börjar nog den där extra konditionsträningen ge resultat! Sedan förra måndagen står vikten på -1,2kg. Jag veeet att man inte ska gå för mycket på vågen, jag tjatar ju själv alltid om det. Men man måste ändå erkänna att det är kul när det går nedåt:) Nu har jag gått ner 28 kg sedan förlossningen (gick upp 23 under graviditeten)!

På sistonde har det blivit så att jag gått och ätit rätt ofta eftersom jag inte blivit riktigt mätt. Tagit ett knäckebröd då och då. Så jag tänkte börja planera måltiderna lite bättre, och se till att vi har mat hemma. Igår stekte vi upp en massa mat som nu finns i matlådor. Så här hade jag tänkt mig:

Frukost: Kvarg med bär och nötter+ 1 finncrisp / proteinpannkaka med bär
Mellis: Keso med bär och nötter/ frukt/ knäckebröd /kvarg /proteinpannkaka
Lunch: Kyckling/fisk/kött med grönsaker
Middag: Kyckling/fisk/kött med grönsaker och lite ris/potatis/bröd
Mellis/kvällsmat: Keso med bär och nötter/ frukt/ knäckebröd /kvarg /proteinpannkaka

Detta är sådan mat jag oftast äter. Det jag tycker är svårt är mellanmålen.. Och den tid på dygnet jag är mest sötsugen är på kvällen efter middagen! Jag kan ju säga att jag inte längre är stenhård med sockret. Bjuds det på fika och jag vill ta så tar jag utan alltför mycket dåligt samvete. Men jag tänker inte sitta hemma själv och trycka i mig socker, nej där får jag dra gränsen:)

2 kommentarer:

  1. Bananpannkaka äter typ alla träningsbloggare som jag läser. Bara att googla för recept och går att lagas med proteinpulver. Ägg äter jag ofta som frukost, lunch eller mellanmål. Dricker du kaffe? Har recept på en ägglatte som är to die fore :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen! Bananpannkakan ska jag kolla upp, lite variation mot vanliga proteinpannkakan. Jag är så kräsen så jag äter varken ägg (tyvärr) eller dricker kaffe, haha! ;)

      Radera