tisdag 22 oktober 2013

Magen

Det var ett välbehövligt magpass idag. Jag som brukade tycka att core passen var lite för lätta tog både extra viktplattor och ett av de tyngre gummibandet. De där viktplattorna kom inte till användning. Och jag var inte lika stark som instruktören. Jag var svagare än 65 åriga Svea bredvid. Efter en halvtimme var jag slut i hela kroppen. Att jag hade träningsvärk i skinkorna gjorde inte saken bättre då de tydligen var involverade i många övningar. Puh!

Magen är helt klart min svagaste muskel. Och det är ju inte så konstigt i och för sig. Men bålen är väldigt viktig, mage och rygg bär upp oss. Så nu får jag se till att prioritera dessa muskler lite bättre under veckorna. Magrutor kommer jag aldrig få, men om några månader vill jag tycka att coren är alldeles för lätt. Jag vill undra vad Svea sysslar med- ska det där föreställa träning? Jag vill kunna stå i plankan i 30 minuter! Njea, nu gick det överstyr jag vet.. Men jag vill bli starkare i hela kroppen- även bålen :)
Din gamle degmage- du ska allt få se på annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar