söndag 20 oktober 2013

Babysim

Idag var det första gången på babysimmet. Det var information för alla grupper innan så vi var där redan kl 13.30 och vår grupp började 15. Det var en mysig liten simhall med varmvattenbassäng med små hytter runtomkring. Denna första gången skulle man bara vänja barnen vid vattnet. Emilio tyckte det var jätteskoj från början och plaskade en massa! Jag tvättade inte av mig sminket innan för jag skulle ju inte doppa huvudet, men med allt skvättande blev jag rätt blöt ändå, hihi;) 

Vi sjöng sånger i vattnet, lärde oss olika grepp och barnen fick leka med leksaker. Jag är glad att Patrick var med för det hade varit lite svårt att göra allt själv. Det var verkligen mysigt och kul och jag ser fram emot kommande söndagar!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut!! Jag längtar tills vi kommer iväg på babysim med Svea, hon är ett riktigt vattendjur så hon borde gilla det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var det verkligen! Jag tänkte att han kanske skulle tycka det var läskigt första gången med inte alls. Instruktören var jättebra och sa åt oss att ha ögonkontakt och prata med bebisarna hela tiden så att de kände sig trygga:)

      Radera