lördag 21 september 2013

Fire brigade

Idag har vi hälsat på Emilios gudfar och hans föräldrar. Det var första gången föräldrarna träffade plutten och han var verkligen på sitt bästa humör. Han var så lugn och nöjd, busig och glad. Vi blev bjudna på lunch och fika och hade så himla trevligt. 

Lillen har ju börjat vända sig från rygg till mage, men bara när jag lämnat honom själv. Han gör det alltså i smyg och tror inte jag ska märka nåt. Men idag visade han mamma hur han gör, den lilla akrobaten! Jag blev så stolt som bara en mamma kan bli och la mig på golvet och visade pappa precis hur han gjort, hihi!

Emilio har även hjälp mig att baka till gammelmormors kalas imorn. Han hängde framåtvänd i bärselen och tyckte det var riktigt spännande när ingredienserna blandades runt. Men när kakan ska in och ut ur ugnen får han akta sig. Vi försöker lära honom lite värmevett som att akta sig för ugnar och ha en armslängds avstånd till tändstickor och ljus. Han tar det på stort allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar