fredag 20 september 2013

Billiga begagnade barnkläder i Blekinge

Jag fick ett bra tips från en av er läsare om ett ställe i Nättraby som säljer begagnade barnkläder. Detta vill jag tipsa vidare om! De heter Ella & Piipens skattkammare och har ca 650 kunder som regelbundet lämnar in hela rena barnkläder. De har öppet 3 dagar i veckan och jag kommer absolut att åka dit snarast:) Här är deras hemsida.

De kläder jag köpte till Emilio häromdagen hittade jag på Facebooksidan Barnprylar/kläder i Ronneby. Men då åker man ju hem till varandra och köper, tror inte det är så många som skickar iväg. Men sök på din stad, det kanske finns. Såg att t.ex Karlskrona har en som heter Beg. Barnkläder säljes Karlskrona.

På loppmarknaden i Brunnsparken brukar det stå jättemånga som säljer billiga barnkläder. De har öppet april-oktober. Sen vet jag även att det finns ett loppislokal i Hallabro med barnkläder, man jag har inte varit där än.

Jag ska erkänna att jag kan ha liite svårt för begagnade kläder, skulle nog aldrig köpa det till mig själv. Men Emilio har fått ett helt gäng, de flesta köpte vi på loppis i somras. Det är bra att komplettera lillarnas garderober med, så kan man slita de med gott samvete. Jag tycker i alla fall att det är mycket bättre att köpa på plats än t.ex på Tradera. Jag vill helst se och känna så att de är i bra skick och inte noppriga eller urtvättade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar