fredag 16 augusti 2013

Syndat...

Igår kväll åt vi lite middag här hemma. Förr i tiden (4 månader sedan) skulle jag bakat något smarrigt till efterrätt men nu för tiden blir det oftast köpekakor.. Igår blev det lite bullar och även chokladbollar utan socker. Och jag tog en! Jag vet inte om det räknas som en synd men jag har inte så dåligt samvete. Såklart inte bra att ta en kaka men den var ju utan socker och det är ju det jag undviker. Jag har smakat de bollarna tidigare och inte tyckt de var goda men den igår var riktigt god!:)

Igår tänkte jag bryta vår nattningsrutin så vi kunde träffa släkten lite mer. Emilio åt sista målet här nere istället för i gungstolen med en bok. Men klockan 8 när han blev trött så gick det inte att få honom att somna i famnen, det var babynestet i sovrummet som gällde. Verkar som att de där rutinerna satt sina spår;) Jag fick ligga bredvid honom i ungefär en kvart innan jag kunde gå där ifrån, då hade han slumrat till. Jag vill ju helst att han ska somna själv men han är så mysig så det är lätt att ligga kvar tills han somnar, och då vänjer han ju sig vid det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar