onsdag 21 augusti 2013

So far so good

Efter den vanliga kvällsmatningen i gungstolen där vi läste Emil i Lönneberga och sjöng ur Barnkammarboken försökte jag bete mig som vanligt. Ville ju inte att lillen skulle märka att det var nya grejer på gång. Jag la ner honom i babynestet-i spjälsängen och klappade honom på huvudet och nynnade lite. Han var lite gnällig, men inte så hemskt farligt. Jag satt med ändå tills han somnade ikväll så att han skulle känna sig trygg, tog väl 20 minuter. Och än så länge sover han. Frågan är väl bara om han  sover lika länge som vanligt innan han vaknar och vill äta. Men jag ser fram emot att ta upp honom till sängen inatt, kommer sakna honom annars! Och tänk vilken plats jag och Patrick kommer ha i sängen utan babynestet :)
Jag och min fina prins!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar