söndag 11 augusti 2013

Läcka på nätterna

För några veckor sedan skrev jag att sover med amningsbehå eller tajt linne eftersom det läcker mjölk när jag ammar. Det är inte bekvämt att jämnt och ständigt ha behå på sig, speciellt inte en varm sommar som denna. Ett par av er läsare tipsade då om att sova utan och bara ha en handduk i sängen och täcka andra bröstet med under amningen. Jag vet inte varför jag inte tänkt på det innan, men guud så skönt! Inget skavande eller fibblande på nätterna, bara en liten handduk. 

Vill helt enkelt bara tipsa vidare om detta om det är någon annan som inte tänkt på det:) Och en annan sak att tipsa om är att ha en nattlampa i sovrummet. Då ser man lagom mycket utan att behöva tända. Vi har en i badrummet också ifall vi skulle behöva byta blöja på natten. Men det var evigheter sedan vi behövde det.

På tal om nätterna så somnar jag i stort sett varje gång jag nattammar Emilio. Någon enstaka gång håller jag mig vaken, typ om jag blir kissnödig. Det är jätteskönt att slippa vara vaken men det dumma är att när jag väl vaknar och ska lägga tillbaka Emilio i babynestet brukar det ha gått ett par timmar. Då är jag rädd att han vaknar till och vill äta igen om jag flyttar över honom. Det bästa är ju att flytta över honom direkt efter maten. Både han och jag sover nämligen bättre när han ligger i nestet, annars ligger han och och korvar sig och sparkar medan jag ligger blickstilla. Inatt ställde jag i alla fall mobilen på 30 minuter senare när han började äta, fungerade rätt bra..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar