fredag 12 juli 2013

Tosia förberedelser

Denna helgen är det tosia bonnadan i Ronneby, en marknad lika kul som det låter! Jag och lillen ska dit en sväng ikväll, imorn och kanske på söndag. Jag tänkte först ha honom i barnvagnen men känner att det blir smidigare med bärselen. Man vet aldrig hur länge han vill ligga i vagnen plus att det blir trångt bland alla människor. 

Det krävs lite förberedelser när man ska iväg. Jag vill inte behöva hitta någonstans att amma där så jag fick pracka på honom bröstet nu bara en och en halv timme sedan sist. Tur att han gillar att äta;)
Jag vill inte ha med mig stora skötväskan så jag packade "bara det viktigaste" i en annan väska. Fast den blev ganska fullproppad! Jag har nästan aldrig behövt byta på honom när vi bara är iväg ett par timmar men man vet aldrig när olyckan är framme, alltid bra att ha extrakläder med sig!
Jag måste se om jag kan hitta en solhatt som passar som han kan ha imorgon när vi ska gå mitt på dagen. Jag har ett par men de är alldeles för stora, och tunna mössor skyddar ju inte ansiktet. Skulle egentligen vilja ha kortärmat på honom imorn om det blir så varmt som idag men då skyddas ju inte armarna från solen. Ibland är det jättesvårt att klä dom små!

Kvällens två utmaningar blir att hålla Emilio nöjd (läs sövd) och att inte köpa brända mandlar och annat snacks!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar