fredag 5 juli 2013

Tips på doppresenter?

På söndag ska vi som sagt ha namngivningscermoni för Emilio. Det är ganska mycket att förbereda, har ägnat mina lediga stunder i veckan åt att vika klart servetter, baka, handlat, fixat fint i trädgården osv. Idag ska vi hämta bord och stolar sedan är nog alla förberedelser klara! Eller imorn ska mina muffins förvandlas till cupcakes också:) Och så ska vi se om vi kan få upp de där partytälten!

Min mamma frågade för ett tag sedan vad vi ville ha till Emilio i doppresent. Jag sa att vi i alla fall inte ville ha en massa silvriga spargrisar (räcker med ett par hihi ). Vi var inne i en barnaffär och jag pekade ut en massa men hon menade att doppresenter brukar vara sådant man kan spara.. Jag hade blivit jätteglad för kläder och leksaker men försöker ändå komma på andra saker. Jag skulle vilja ha presentkort hos en fotograf för en barnfotogragering. Sen tycker jag det hade varit kul med t.ex ett träd som man kan plantera som då är lika gammal som lillen. 

Nu har faktiskt ingen frågat oss om detta tills på söndag men det kan ju vara någon som gör det tills nästa gång ( vi ska ha ceremonin 2 gånger för de olika släktena). Har ni några bra tips på doppresenter?

3 kommentarer:

  1. Halsband med namnbricka eller med födelsedatumet:D

    SvaraRadera
  2. Klassiska barnböcker av exempelvis Elsa Beskow eller Astrid Lindgren. //Nina

    SvaraRadera
  3. Är lite sen att kommentera men ett tis är ju att köpa en personlig doptavlor med gulliga motiv. Har hittat flera söta doptavlor på doptavlor.se. Där kan man få barnets namn, födelsedatum, klockslag, vikt, längd. Kul att ge bort något personligt och så blir det ju fint i barnrummet.

    SvaraRadera