måndag 15 juli 2013

Piggelin

Idag var det Patricks tur att stiga upp med plutten, men det var inte dags förrän kl 6. Vi har haft en bra natt och jag kände mig riktigt pigg och utvilad imorse. Det är inte ofta det händer! Tänk att man inte fått mer än max 4 timmars sammanhängande sömn nu på snart 3 månader, inte konstigt att man är slö ibland;)

När jag var gravid, och innan det med, har jag alltid tänkt att jag vill vara en ung fräsch mamma. Inte gå omkring med mjukiskläder, utväxt och påsar under ögonen. Jag är inte riktigt där än haha, men halvvägs. Ungefär hälften av veckans dagar sminkar jag mig fast inte när jag vet att jag inte ska träffa nån särskild. Och jag har en tendens att ha på mig samma kläder, de som hänger på tvättlinan. Men igår tog jag faktiskt fram alla mina shorts som jag tänkt passa på att använda i veckan. Jag kan få dåligt samvete gentemot mina kläder om jag inte använder dom. Likadant har det blivit med Emilios kläder. Fastän vissa 62-kläder passar vill jag använda 56orna medan det passar!

Jaja, nu har jag blarrat klart om ditt och datt, vad jag egentligen ville komma till var att jag hann sminka mig och platta håret idag:) jag gillar sådana dagar, då känner jag mig inte så sliten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar