lördag 6 juli 2013

Killsnack

Det är så roligt nu när Emilio börjat göra fler och fler ljud. Jag försöker hela tiden få honom till att jollra för det är så sött, och jag får väl svar ett par gånger om dagen, om jag har tur.

Men när Patrick leker eller bara pratar med honom däremot, då gör han massa ljud och räcker ut tungan och ligger och sprattlar. Det är så mysigt att se mina killar ihop! När jag säger till Patrick att Emilio alltid börjar prata när han är där så svarar Patrick att det är för att de har killsnack;)

Men det är egentligen inte mer än rätt att de har en egen liten grej ihop. Jag och lillen har ju amningen, och den stunden kan ju inte ersättas. Nu ligger Emilio och tittar på mig när han äter, ibland stannar han upp och ler. Lilla underbara älsklingen!!
Jag tror det är viktigt att man både umgås allihop i familjen men även själv med bebisen. Det kan vara lätt att glömma pappan ibland om det är mamman som är hemma. Men de behöver ju med lite egentid, samtidigt som mamman får vara själv en liten stund. Skönt för alla alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar