tisdag 9 juli 2013

Hälsodag 2

Gått väldigt bra idag också! Jag har gått en liten runda och kört ett Olga-pass. Imorn ska jag upp till gymmet:)

Idag ställdes jag inför en rejäl frestelser. Var hos mormor som hade massa kakor till fika och där det står godisskålar på vartenda bord. Men eftersom jag redan innan jag åkte dit visste vad som väntade  såg jag till att vara mätt när jag kom. Det finns ju vissa situationer där man äter onyttigt av ren vana, och det är då det är som svårast att stå emot! 

Så inga sötsaker idag heller ( ätit havregrynsgröt annars inte kolhydrater). Kvarg, tonfisk, proteinpannkaka och fisk har jag ätit idag. Hoppas nu att detta håller i sig, man vet aldrig med mig haha, men det hjälper faktiskt att skriva om det.  Vill ju inte gärna tvingas skriva att jag syndat så därför får jag helt enkelt inte göra det:)

Alltid spännande att se resultatet av proteinpannkakan. Höftar ju lite med ingredienserna: ägg, proteinpulver ( smak beroende på vilken Patrick har hemma), kvarg och mjölk. Idag blev de lite tjocka men god smak. Plockade smultron och hade till. Smultronen är vita, inte omogna alltså:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar