lördag 27 juli 2013

Första gången

Idag var det första gången Emilio....

*Fick bitring. Gottgottigottgott.
*Satt i sin bumbo. Han verkade trivas men  hängde mycket framåt. Han är nog fortfarande lite svag i nacke och rygg.
*Åt ur flaska. Jag pumpade ut mjölk för första gången igår kväll för brösten var så spända. Satt ungefär en kvart och det kom ut 40-50 ml. Vi skulle testa mata honom med en Mam flaska idag bara för att se om det gick. Jag trodde de vad anpassade för att efterlikna amningen men det bara öste ut mjölk ut flaskan. Stackarn satte i halsen massa! Måste köpa ett annat munstycke, jag vet inte om vi kan ha tagit för äldre åldrar eller något...

4 kommentarer:

  1. Det finns en jättebra flaska som barnet måste suga på för att det ska komma något (precis som vid amning). Den heter medela brösrmjölksflaska, finns på Apoteket att köpa. Jag tyckte den var riktigt bra för vår lilla satt oxå i halsen en massa när vi provade med en vanlig flaska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då ska jag se om de har den på vårt apotek. Tack!

      Radera
  2. Det står ett nr eller ett märke på själva sugdelen. Jag tror 1 är för de minsta.
    Vi började med den och det funkade bra tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, det måste jag kolla då, tack:)

      Radera