måndag 29 juli 2013

Banta när man ammar

Jag har ju börjat skriva en del om kost och träning på sistone. Jag vill bara klargöra att jag inte bantar. Jag har inte gått hungrig en stund under dessa veckor. Det kan inte vara annat än dåligt att banta när man ammar, och bebisen kommer alltid i första hand. Man kan äta sig mätt många gånger om dagen och ändå förbränna fett. Många tror att det bästa sättet att gå ner i vikt är att svälta sig men så är alltså inte fallet. Du behöver äta fett för att kroppen ska släppa ifrån sig det fett den har, och genom att äta regelbundet håller du igång förbränningen. 

Jag äter ungefär 5 gånger  om dagen så att jag inte går hungrig. Det är speciellt viktigt att få i sig något efter träningen:) Jag tror även det är viktigt att inte ha för bråttom i sin viktnedgång. Det tog ju tid att gå upp de där kilona så det tar såklart tid att gå ner dem. Det är därför det är så svårt att gå ner i vikt, man måste bara uthållig och behålla motivationen. Det är skitsvårt! Man får även tänka på att man  inte bara kan gå efter vågen om man styrketränar. Muskler väger, så det kan till och med bli så att du går upp i vikt men ändrar din kroppsform. Ta bilder och mät dig!:)

Idag lyxade jag till det och köpte min favvo och gjorde lunch: rökt lax. Mmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar