onsdag 31 juli 2013

3 månader

Nu är Emilio 3 månader gammal. Det betyder att det var precis ett år sedan jag blev gravid. Tiden har verkligen gått snabbt. Det har utan tvekan varit de finaste, lyckligaste 12 månaderna jag upplevt (och tröttaste om man tänker på de senaste månaderna hihi)!
 
När jag ser bilder på Emilio från första tiden känner jag knappt igen honom, han har verkligen förändrats! Och förutom till utseendet så utvecklas han så snabbt nu. Vi märker stora skillnader från vecka till vecka. Detta har vi märkt skillnad på senaste veckorna:
 
  • Han är mycket mer "med" och nyfiken på omgivningen
  • Han måste aktiveras allt oftare
  • Han pratar mer med människor och leksaker
  • Han ger ifrån sig missnöjda läten istället för att bara börja skrika, skönt!
  • Han greppar efter sina saker och skakar dom
  • Han sitter och står hellre än att ligga
  • Han är mycket mer stabil i nacken
  • Han har fått in bättre dag- och nattrutiner
  • Han suttar på sina och andras händer och vill stoppa allt i munnen
  • Han ler jätteofta och har börjat öva på att skratta
  • Han gurglar och blåser salivbubblor varje gång han ligger på skötbordet
  • Han gapar när vi pussas och stoppar gärna in min näsa i sin mun, mys!
     

Nyfödd smal ihoptryckt liten farbror
3 månaders rund och go liten pojke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar