söndag 30 juni 2013

Växa

När Emilio föddes var stl 50 liite för stort men funkade. Nu har jag fått lägga undan ALLA bodies i stl 50. Vissa byxor kan han ha, om de inte är för smala i midjan;) Men det känns så sorligt att han inte kommer kunna ha de kläderna igen. Måste ha fler barn så att vi kan använda dom haha! Å andra sidan är det kul att börja använda de kläder han fått i present, eftersom de flesta var från stl 56. Det känns däremot inte som att han kommer ha 56 jättelänge, tycker inte 62 känns så himla stort. Det är väl bara en tidsfråga tills han får börja ha barnkläder istället för bebiskläder, så snabbt som han växer.

Sidospår: på tal om det. Vi har ju vägt honom varje vacka fram tills han var 7v. Då sa barnmorskan att man bara gör det ibland och bokade in en tid 3-4 veckor senare, men att det bara var att ringa om vi ville komma tidigare. Och nu känns det alldeles för länge att vänta, jag är ju så nyfiken och vill veta! Jag bokade en extra tid imorgon hos en annan bm eftersom min är på semester. Men det kändes som att hon tyckte det var onödigt och egentligen inte ville att vi skulle komma. Så jag fick dra till med att jag var orolig att han inte går upp nu när vi slutat med amningsnappen. Fast det är jag inte, tvärtom. Kan inte bara en mamma få väga sitt barn utan speciell anledning, han är ju ändå min lilla plutt och jag vill veta allt om honom?

Vanligt spår: Men vad gör man med deras gamla kläder egentligen. Nu kan jag inte tänka mig att göra mig av med dem. Samtidigt tror jag inte att jag kommer ta upp dom bara för att titta på. De får helt enkelt ligga i en påse som minnen. Jag kommer nog samla på mig massa sånt och aldrig göra mig av med det. Källaren kommer välla över med kläder och saker till sist.

Jag kommer alltså bli precis som min mamma.

2 kommentarer:

  1. Haha =) Jag kommer nog lägga undan de finaste minsta kläderna sen när Neo blir för stor för dom. Och ge bort resten.

    SvaraRadera
  2. Vi har ganska mycket kläder (fick ofantligt mycket i små storlekar) vi kommer att sälja lite som vi knappt har använt. Mest för att de varit opraktiska eller jag inte tyckt om dem. Typ jeansshorts på en bebis känns inte som en hitt, för varmt när det är varmt och för kallt när det är kallt. Har även en del t-shirts som vi fått och det använder vi aldrig.

    lindatunstromblogg.se

    SvaraRadera