fredag 28 juni 2013

Snäckor

Nu har det snart gått en vecka sedan jag slutade med amningsnapp. Och i stort sett alla magproblem har upphört. Tänk att det var så "lätt", inte trodde jag det hade SÅ stor betydelse.

Det har ju blivit lite som att börja amma för första gången. Mina bröstvårtor svider och är lite såriga. Jag fick ett par snäckor  för just det av en kompis som sa att de var jättebra. Jag var lite skeptisk, hur kan strandsnäckor läka liksom? Jag hade de på en timma igår och ett par timmar idag och tro det eller ej men det är jättestor skillnad redan! Man tar lite bröstmjölk på snäckkanten och vårtan och har de i behån. Jag har dock inte använt de bland folk. Det blir liksom strutar a la Marilyn Monroe;) 

Jag märkte igår kväll hur svårt det är att själv försöka pumpa ut lite mjölk. Så idag samlade jag ihop lite när jag ammade och ändå läckte:)

Sedan vi slutade med nappen har förresten Emilio blivit mer lättrapad. Och, han har blivit en kräkbebis. Man får räkna med att han eller jag, eller båda, får byta kläder minst en gång om dagen. 

1 kommentar:

  1. Hej vart köpte du dessa amnings snäckor? Jag hittar ingenstans . Behöver verkligen ett par. Maila gärna tillbaka till mig på dragana.denaj@gmail.com

    SvaraRadera