måndag 24 juni 2013

Första gymbesöket

Idag var jag på gymmet på första gången på minst 3 månader. Jag fortsatte ju träna under graviditeten men kände mig klumpig och trött mot slutet. Med alla extrakilon har jag längtat till gymmet, och det var jätteskönt att vara där igen. 

Jag har ju tränat hemma några gånger i veckan men det är skillnad att komma iväg och ha hantlar och maskiner. I vanliga fall brukar jag träna ett par muskelgrupper åt gången men idag tränade jag igenom hela överkroppen. Får liksom väcka den till liv igen och ta det lite lugnt i början.

Jag har inte vågat gå till gymmet innan eftersom Emilio ätit så oregelbundet. Ibland kunde det bara gå en timme mellan gångerna. Men de senaste veckorna har det gått 2,5 timme mellan gångerna. Jag matade honom och stack till gymmet direkt efteråt. Det är bara 5 minuter bort men allt hade såklart gått jättebra här hemma:)

Jag hoppas kunna gå till gymmet ett par gånger i veckan och kombinera det med Olga-magträning hemma och barnvagnspromenader/joggningrundor. Jag har ett mål att ha kommit i form till min 25 årsdag, alltså i november. Har inget viktmål utan vill helt enkelt känna mig nöjd! Träningen är det roliga, kosten det tråkiga. Jag vet ju mycket väl vad jag inte ska äta men ibland är det svårt att hålla sig borta. Får ta efter min muskelbyggarkille vars mellannamn är "självdisciplin"! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar