tisdag 2 april 2013

Visiting hour

Nu är vi hemkomna efter besöket på förlossningen. Det tog lite mer än 2 timmar och var ungefär 5 andra par där. Pga infektionsrisken fick man inte gå in på förlossningsavdelningen eller BB. Vi satt i ett rum bredvid och fick se ett bildspel och fick info. De berättade både om förlossningen (vad de undrar när man ringer in, vad som händer i kroppen, smärtlindring osv) och tiden på bb ( vad man gör, tester, hur länge man är där). Vi blev fullmatade med info, både "gammal" och lite ny och det var bra att höra!

Vi fick se bilder på rummen så känslan av förlossningen blev lite mer verklig. Det känns faktiskt som att jag blir mer och mer lugn ju mer och hör och ju närmare jag kommer förlossningen. Känner inte alls samma oro längre som jag hade för ett par månader sedan. Jag tror det beror lite på att jag såg förlossningen som "målet" innan medan jag nu ser det som en väg till att få börja ett nytt familjeliv med vår efterlängtade bebis:)

Om ni har möjlighet att gå på studiebesök på förlossningen så rekommenderar jag er att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar