söndag 21 april 2013

V 39

Jag fattar det knappt själv, men vi går in i v 39 idag. Det är inte klokt vad snabbt det gått! Eller kanske inte ändå, på ett vis känns det som att jag alltid varit gravid. Jag minns inte hur det var innan haha:) Men jag blir mer och mer medveten om att graviditeten faktiskt har ett slut, magen kommer inte finns där för evigt. Jag har liite separationsångest men tänk vad mysigt att äntligen får kela med bebis på riktigt!

Bebis är ju färdig nu och ligger väl mest och funderar på när han vill titta ut. Det ska bli spännande att se hur stor han kommer att vara, eftersom jag inbillar mig att han är ganska liten. Men ju längre han väntar, desto större blir han ju.

Denna veckan har jag tagit kissandet till en ny nivå. En gång i timmen snittar jag nog på, ibland fler gånger och ibland lyckas jag hålla mig lite längre. Men det är retfullt att vara kissnödig hela tiden eftersom det bara kommer pyttelite varje gång. De flesta nätter denna veckan har jag behövt gå på toa, som tur väl är bara en gång/natt.

Annars märker jag mer av att fingrarna svullnar upp på mig när jag är ute och går. Fötterna är oftast bara svullna på morgonen när jag stiger upp. Kan även känna att det hugger till i underlivet ibland. Det beror troligtvis på att bebis stöter till bäckenet, och det kan vara lite obehagligt.

Idag tog jag mina mått, och vi kan väl säga att siffran 20 är ett bra genomsnitt för mig. Så här ser ökningen ut sedan jag var i v 6:
Bröst: +19cm
Midja: +23cm
Mage: +22cm
Lår: +10cm
Vikt+ 19kg

Jag trodde aldrig att brösten skulle äka så mycket, och hoppades inte att låren skulle göra det. Däremot trodde jag att magen skulle öka mer, 22 cm känns låter faktiskt inte så mycket i mina öron!
Idag orkade jag faktiskt inte ta en fin magbild. Det fick bli en i min skitiga badrumsspegel. Men så är det ibland:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar