måndag 1 april 2013

Sleeping beauty

Som jag tidigare skrivit så har jag tänkt om lite när det gäller var bebis ska sova. Vi har ju en spjälsäng som vi tänkte ha vid fotänden av sängen. Men tänk så gooosigt att ha bebis i sängen mellan sig! Min enda oro är att jag ska rulla på honom i sömnen, eller att täcket ska hamna ovanför. Vi kom på (det var ju inte vi som kom på idén från början alltså) att vi kunde köpa ett babynest och ha liggandes i sängen. Kollat i några butiker men inte hittat något som känts helt rätt.

Hittade i alla fall en hemsida som heter www.cinolino.se med massa fina tyger. Ett nest är nu påväg till oss! Jag ville ha något av dessa nesten och Patrick tyckte att Fem myror tyget var finast, så den fick det bli:)


När vi har fått hem den tänkte jag skriva lite för- och nackdelar jag kan komma på, så dela gärna med er:)

5 kommentarer:

  1. Jag hoppas du får bättre erfarenhet av företaget än vad vi har. Beställde mitt nest i februari, men det har inte kommit än. Jag mailade säkert 4 gånger utan att få svar. Till slut fick jag fick svar att det hade skickats för snart 2 veckor sedan. Dock har inget nest kommit än. :(

    SvaraRadera
  2. Läst på Familjeliv om flera som beställt därifrån och fått höra att det skickats men aldrig fått fram nestet... Hoppas ni har bättre tur!

    SvaraRadera
  3. Den går ju inte att ta isär... Jätteopraktiskt vid tvätt! Du måste tvätta hela "korven" och bomullsfyllningen inuti blir knölig och tål inte tvätt egentligen tyvärr :/ Det skulle jag säga är en stor nackdel! Däremot gillar jag babynest annars väldigt mycket :)

    SvaraRadera
  4. Har ett sånt hemma, fast med gråa moln från henne har tvättat det massa utan problem?
    Fast jag har följt det där på familjeliv och jag tror inte ett skit på det- varför skulle hon påstå hon skickat till nån med postförskott utan att göra det? Tjänar ju absolut ingenting på det? Dessutom kommer det upp en länk hela tiden till en annan tjej som syr jag tror det är nån form av försök till smutskastning, jag menar detta är ett företag ju

    Jaja jag är supernöjd iaf =)

    SvaraRadera
  5. Båda mina döttrar har sovit i ett babynest och det är tveklöst det bästa köp vi gjort av alla babysaker. Vi har haft det i mellan oss i dubbelsängen, i soffan, på bord. Lätt att ta med när man ska åka iväg någonstans och bebisen känner sig alltid hemma när den ska sova.

    Jag har tvättat mitt nest många gånger (bajs och kräkolyckor är mycket vanligare än man tror innan) men det fungerar fortfarande. Klart "korven" tappat lite höjd men det fungerar lika bra fortfarande.

    Har följt din blogg ett tag nu. Hittade hit när jag väntade min 2a dotter (5 månader gammal nu)och letade gravidbloggar. Jag väntar spänt på att få se er lilla bebis. Det är en otrolig resa ni har framför er! =)

    SvaraRadera