lördag 27 april 2013

Release me

Idag var jag uppe tidigt. Fixade iordning mig, vilket gick så där. Jag känner mig mer och mer svullen för varje dag som går. Idag kändes det precis som att det satt sig i ansiktet, typ över ögonen. Ögonlocken kändes helt slappa och det fick inte ens att sminka bort haha! Så har sett rätt trött ut idag...

Här i Blekinge så är det livat när korna släpps ut på bete för första gången sedan i höstas, då samlas tusentals människor och tittar på kossornas glada skutt. Även jag, och idag var det dags. Så det har blivit några timmars vandring på kosläppet och även öppet hus på papis skola. Och det är ju lite ansträngande att gå och le hela tiden. Det måste man göra när man är gravid, det vet ni väl? Jag är nämligen så att ser jag en gravid person så antar jag att hon tänker på att hon är gravid varje sekund. Ser hon då sur ut så undrar jag varför hon inte är glad över att hon är gravid. Likadant om jag ser en person som varit med om något tråkigt, t.ex blivit av med jobbet. Går den personen på stan och skrattar tänker jag: jaha, han brydde sig visst inte om det där jobbet. Jättedumt, jag vet! Men jag måste i alla fall le hela tiden när jag är bland folk så att de förstår att det är ett efterlängtat barn!

Det känns som kväll nu, fossingarna värker, jag har träningsvärk i smilgroparna, och är även lite frusen (måste ju ha tunna kläder så att magen syns hihi). Vill nog bara sitta i soffan resten av dagen...!
Blus från Cubus ocn mina nya favoritbyxor: träningsbrallorna!
Det är hål i alla mina mammaleggings och jag vägrar köpa nya så här nära bf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar