tisdag 16 april 2013

Our last goodbye

De senaste timmarna har jag ägnat åt att rensa ut kläder. Gud vad skönt! Jag har haft kläder från flera år sparade, sorterade i högar beroende på hur mycket jag använder de... Några högar har jag inte använt sedan gymnasiet. Jag vet inte varför jag har sparat de, jag har nog tänkt att de är hela och rena och kanske blir moderna igen. Om jag riktigt analyserar det så är det nog för att jag är precis som min mamma haha:)

Nu har jag i alla fall rensat ut alla de kläder jag inte använt de senaste 3 åren, plus sådana som helt enkelt är omoderna eller inte passar. Det bästa är att de slipper ge mig dåligt samvete. Jag tror liksom att kläderna lever och jag får dåligt samvete när jag inte använder dem.   

Efter utrensningen inser jag att jag faktiskt inte har någon rolig garderob. Jag har alltså en enligt mig giltlig anledning att handla upp lite nya kläder, det låter bra va?:) Jag ska nog bli bättre på att köpa kläder och rensa kläder. En del av mina kläder har jag aldrig använt, jag har köpt de billigt någonstans och tänkt att de ser okej ut. Sen har de inte alls varit min stil! Det kommer nog också från min mamma, som mer än gärna prackar på mig plagg när det är utförsäljning någonstans..!
2 rader halvdanna kläder...Måste uppdateras!
Det kanske inte ser så sorterat ut men det är det faktiskt.

4 påsar kläder och en påse med väskor/skärp.

Blev en liten hylla över. Så där kan väl lika gärna mina nagellack stå va?:)


Dessa kläder ska först få åka upp en runda till mamma, hon vill säkert ha en del. Resten blir uff-låda, eller kanske man lämnar in de till någon second hand butik?

Vissa av plaggen hade jag sparat för jag tänkte att jag kommer kanske bli tvungen att använda de under graviditeten. Men det är verkligen ett fåtal plagg som jag rotat fram nu när jag varit gravid. I höstas köpte jag en massa stora tröjor och koftor som jag tänkte att jag skulle ha nu under tjockisperioden. Men jag har inte vuxit i de ännu! Jag trodde att jag skulle bli mycket större mycket snabbare. Jag har använt mina vanliga tröjor under hela graviditeten, men kanske töjt ut vissa lite haha. Mammabyxor älskar jag däremot och det hade jag inte klarat mig utan!

Så mitt tips till er "nygravida"- köp mammabyxor/leggings, men vänta med toppar tills det verkligen behövs!

3 kommentarer:

  1. Haha och jag som inte har ett enda par mammabyxor! Och jag är i v.35 med tvillingar så har rejäl mage. Men de passar inte mig, eller är obekväma. Antar att mycket beror på att jag har stor mage men smal annars så de sitter inge vidare. Men jag är ingen "byxmänniska" annars heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj haha hur klarar du dig utan? Har jag byxor under magen så får jag så stora bullar på sidorna så jag måste ha något att dra upp:)

      Radera
  2. Jag har inte byxor :) Har leggings och tunika eller klänning. Passar mig och min kropp mycket bättre än jeans och topp. Ibland till fest har jag långklänning, väldigt fint :) Jag har inte så "vanlig" klädsmak så skulle se konstigt ut med jeans och tröja bara också, inte alls jag!

    SvaraRadera