tisdag 9 april 2013

Klantarsle!

I bloggen brukar jag försöka hålla mig till att skriva om sådant som jag kan koppla till graviditeten på ett eller annat vis, det är ju en gravidblogg och inte en blogg om mitt liv i övrigt (även om mitt liv nu nästan bara handlar om graviditeten hihi). Detta inlägget har inget med graviditeten att göra. Men jag skriver ändå.

Jag blir SÅ trött på mig själv. För några veckor sedan tappade jag vår husnyckel, bara den ramlade av nyckelknippan, på något konstigt sätt. Har använt mammas reservnyckel ett tag men så förra veckan fixade Patrick en ny till mig.

Idag när jag kom hem låste jag bilen, hade nycklarna i handen, gick till brevlådan och hämtade posten. Tappar nyckelknippan när jag stänger brevlådelocket. Rakt ner i brunnen. Hur stora är oddsen att min stora knippa med bilnyckel, husnyckel+andra nycklar ens får plats mellan gallret och plumsar i??? Jag bara stod där och glodde ner i brunnen och svor för mig själv.

Patrick hade inte slutat jobba än så min mamma fick köra hit och låsa upp huset till mig. Ringde till gatukontoret som berättade att de där brunnarna inte är så djupa så att vi säkert kan fiska upp knippan.

Min stackars familj har nu varit här med håvar och stänger och fick till sist upp min knippa. Men ni anar inte hur irriterad jag är på mig själv haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar