torsdag 25 april 2013

Bubbly

I vår källare har vi ett badrum med jacuzzi och bastu. Tillsammans med diverse bad- och skönhetsprodukter kallar jag de för vårt lilla spa:) Det tar en rätt bra stund att fylla upp jacuzzin, spolar man vattnet för snabbt tar varmvattnet slut. Det märkte vi första gången vi skulle använda den och fick bada i kallt vatten haha. Så vi använder den inte så mycket som vi kanske borde.

Men igårkväll ville jag ha en riktigt avslappnande kväll och papi också, så vi unnade oss en liten spakväll. Jag tänkte lite på ett uttryck jag hörde häromdagen:

Bränn de fina ljusen, använd dina finaste lakan, bär dina finaste underkläder. Spara dem inte till ett speciellt tillfälle. Idag är speciell.

Väldigt klokt! Så jag gick all in med alla krämer, salter, skum, masker vi hade. Rakade benen, filade fötterna, smörjde in mig med allt jag kom över. Åh så skönt och vad jag kände mig avslappnad efteråt. Som spagetti i hela kroppen!

Det finns lite olika rekommendationer när det gäller att bada bubbelbad under graviditeten. De flesta rekommenderar det inte de första 12 veckorna av graviditeten. Allmänna bubbelbad är inte att rekommendera eftersom det finns så mycket bakterier där. Att bada bubbelbad hemma är ingen fara. Det kan låta mycket för bebisen och kan även göra så att man får sammandragningar så att förlossningen "i värsta fall" sätter igång. Vi bubblade en liten stund igår, och när jag steg ur badet hade jag faktiskt lite sammandragningar. Men det hade faktiskt inte gjort något om förlossningen hade satt igång;)

Basta hoppade vi över. Det är ingen fara om man inte sitter för länge, så att det inte blir jättevarmt inne hos bebis. Men vi nöjde oss med badet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar