måndag 8 april 2013

Biggest loser

Ikväll börjar mitt favoritprogram-Biggest loser. (Kanal 7 kl 21.00)

Det är alltid intressant med program som följer människoöden. Och BL är bra dels för att man blir avskräckt från att gotta i sig massa skit, trots att det är svårt. Lite som Lyxfällan- man vill liksom betala av det enda lån man har (huslånet) omgående när man ser det programmet! Men BL visar också att det verkligen går att gå ned i vikt, och deltagarna är alltid så otroligt duktiga. De kämpar så hårt och jag är alltid så rörd så jag sitter och gråter.

Och om sanningen ska fram så kommer jag att vara en biggest loser om en månad. Mina gravidkilon är inte bara bebis, fostervatten, blod och vätska- det kan jag garantera. Har säkert minst en 10 kg fett att bli av med. Så jag kan börja med att smygmotiveras redan ikväll till första avsnittet, så kör vi järnet till sommaren!

Jag ska även passa på att säga att jag vet att jag skriver mycket om viktuppgången nu under graviditeten, och det är väl inget man ska haka upp sig på egentligen. Jag har mått bra under hela graviditeten, inte spytt en gång och det är jag så glad över. 9 månader av livet är inget i det långa loppet. Jag hade kunnat äta mycket bättre än vad jag gör, men väljer att inte göra det. Har inte psyket till det just nu haha:) Och det är inte det att jag har ångest över det. Jag var en tjokis för några år sedan och gick ner 15 kg, till lite mer sund vikt. Så jag vet att det är svårt men att det går att gå ner, jag har gjort det förr! Ser mest fram emot att försöka börja forma om kroppen igen:)

Ser ni på Biggest loser ikväll?
Thailand 2008. Hängtuttar, dubbelhaka och bullar. Jag har många gånger frågat vad av detta Patrick fastnade för haha!
Ni kan ju ana vilken bra personlighet jag måste ha;)


Afrika 2010. Mina smalperiod, 15 kg lättare.


Men ärligt talat har jag aldrig känt mig finare än med min älskade mage. Jag älskar gravidmagar! Att resten av kroppen
också förstorats gör inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar