söndag 28 april 2013

Andra trimestern

Vi fortsätter med sammanfattningen av graviditeten. Så här skrev jag om andra trimestern:

Andra trimestern. Här brukar de flesta börja må bättre, och för mig flöt välmåendet på. Små åkommer har jag väl haft: halsbränna någon enstaka gång, trött i ryggen efter en lång dag, men absolut inget att gnälla på. Och nu har jag vant mig vid att må så här bra, så nu förväntar jag mig att må prima ballerina hela graviditeten ut;) Jag känner mig verkligen lyckligt lottat, för jag har kunnat njuta så mycket av att vara gravid.

I början av andra trimestern var det dags för ultraljudet. Jag var jättenervös innan men det var en så häftig känsla att se att det levde en liten krabat där inne! Graviditeten blev ännu mer verklig och jag kunde pusta ut lite. På ul så sprattlade bebis en massa och bara några dagar efter ultraljudet började jag känns lite kittel i magen. Vi fick reda på att det var en liten pojk där inne:)

Men något som nästan slog ultraljudet var faktiskt när jag kände de första riktiga sparkarna. Och jag glömmer aldrig första gångerna papi fick se och känna dem! Det är så underbart att känna och kunna kommunicera med lillen där inne.


V 18
I början av andra trimestern fick jag lägga träningen på hyllan ett tag. Inte pga dålig motivation eller att jag mådde dåligt, men jag hann helt enkelt inte. Jobbade 85% och pluggade 100%. Det i kombination med kost och graviditet har gjort att jag snart gått upp 12 kg. Men det gör mig inte så mycket. Det viktigaste är att vi båda mår bra. Och nu när skolan är slut har jag kommit igång med träningen igen.

Jag köpte mina första mammakläder runt v 18. De är så bekväma och gjorde så att magen fick finare form. Jag använder mina leggings i stort sett varje dag. Bara de senaste veckorna tycker jag att magen fått en växtspurt. Nu börjar det äntligen likna en riktig gravidmage, och folk som inte vet om det har börjat fråga om vi ska ha barn. Det är så det ska va!




I <3 mudd


V 26







V 28
Vi har köpt på oss i stort sett allt vi behöver nu under andra trimestern: barnvagn, spjälsäng, skötbord, badbalja, babyskydd, kläder osv.. Vi har inrett barnrummet och både vi och hemmet väntar på bebis. Det enda som är kvar är förbrukningsvaror, som blöjor och apoteksprylar.
Barnrummet

Byrå med nytvättade kläder
Emmaljunga city cross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar