måndag 22 april 2013

A walk to remember

När jag blev gravid blev jag så otroligt glad. Jag hade sett fram emot det så länge och var så förväntansfull. Jag ville föreviga minnet av hela graviditeten och tänkte först köpa någon fin anteckningsbok som jag kunde ha som "dagbok" och sätta in bilder i. Men så kom jag över någon gravidblogg som var jättekul för mig att läsa. Så jag tänkte att "varför skaffar jag inte en gravidblogg istället?". Sagt och gjort, Bebisdags blev till.

I denna bloggen skriver jag ner mina funderingar kring graviditeten, hur jag mår och lägger ut bilder. Jag försöker hålla den till bara graviditetsgrejer, även om andra saker också kan slinka ner. Idag fyllde jag i en av mina gravidböcker, där man skriver varje vecka. Jag har inte skrivit på några veckor nu eftersom jag ville ha lite at göra nu under mammaledigheten. Till min hjälp hade jag bloggen, jag gick igenom inläggen från några veckor tillbaka. Och jag är SÅ glad att jag började blogga! Det är så himla kul att kolla bilder, och se när det var de olika grejerna hände. Man glömmer ju så snabbt och är mest inne i hur man känner sig för tillfället. I min bildmapp på datorn har jag nästan 600 bilder som är tagna från graviditetslivet.

Själva syftet med bloggen var just detta. Att kunna gå tillbaka och minnas graviditeten. När det blir dags för ett syskon om några år kommer jag säkerligen jämföra graviditeterna, och då är denna bloggen till hjälp. Och tids nog kanske även lille Emilio kan gå in och läsa vad mamma skrev när han låg och grodde i magen:) Att jag har fått läsare som jag kan dela med mig till och som kan dela med sig till mig är bara ett plus, ett stort ett:)

Så mitt tips till er gravida som inte bloggar- gör det! Inte för någon annans skull, inte för att få massa läsare, utan för er egen skull. Om ni inte vill att andra ska läsa den så tror jag man kan fixa lösenord och sådant för läsarna. Hur ni än gör, dokumentera graviditeten på något sätt!:)
Det var denna bok jag fyllde i idag. Och visst, böckerna fungerar att skriva i
men man får ju inte plats med ALLT på de få raderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar