onsdag 20 mars 2013

The end of the tunnel

Jag börjar se ljuset nu, slutet på tunneln. Slutet på det "gamla" livet och början på det nya. Inom 2 månader kommer jag inte att vara gravid längre, och jag kommer inte att jobba. Jag kommer vara en mamma som är hemma med sitt barn. Vilken skillnad! Men det är många saker jag vill behålla från mitt gamla liv såklart, vill ju fortfarande hinna med familj och vänner. Jag vill inte bli en sån som bara pratar om mitt barn hela tiden (men det kanske är svårt i början hihi).

Det jag märker är att jag har lättare att släppa jobbet när jag kommer hem. Det är långa dagar nu de sista veckorna och mycket som ska hinnas med. Men det löser sig, jag kommer hinna med allt. Jag jobbar fortfarande lite på kvällarna ibland och tänker (ältar rättare sagt) mycket på jobbet när jag är hemma. Men snart kan jag överlämna det till en annan duktig lärare:) Veckorna går ändå supersnabbt och det är faktiskt bara 2,5 jobbvecka kvar!

Veckorna mellan att jag går hem tills bebis kommer blir en slags övergångsperiod. Jag kan tänka mig hur rastlös jag kommer att vara då haha! Måste planera upp lite saker att sysselsätta mig med då;)
Idag syntes visst mudden lite genom linnet. Men äsch! Folk ska vara glada över
att jag inte går i mjukiskläder, visst;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar