onsdag 6 mars 2013

Snål som en jåp?

Ja, ibland kanske jag är för lat och snål. Sedan jag blev gravid har jag köpt 2 par likadana svarta mammaleggings. De används väldigt flitigt eftersom jag annars bara har 2 färgade leggings, 2 byxor, ett par shorts och någon kjol att använda på nederdelen. Problemet är att mina lår, som inte är så värst små, gnuggas mot varandra när jag går och därför gjort hål i leggingsen.

Visst, skulle man behöva panikföda kan det ju vara fördel med hål i grenen, men jag ser mest nackdelar med det. Annars sitter de så bra, är det inte retfullt? Jag är i alla fall både för lat och snål för att köra in till Karlskrona och köpa ett likadant par till, utan jag bestämde mig för att ta fram symaskinen och sy igen hålen. Men eftersom jag tidigare varit för snål för att köpa riktiga trådar (typ köpt 100 trådrullar på en tiokronorsmarknad) så tog det en evighet att sy igen hålen! De var liksom bara 4 raka sömmar, sammanlagt 30-40cm. Jag satt nog en timme med detta. Tråden gick sönder och fastnade. Jag höll på att bli galen!


Men nu är brallorna i alla fall hela igen, nu hoppas jag banne mig att de håller i 2 månader till!;)
Jag HATAR dessa små billiga trådrullarna.
Är du lika snål som jag eller hade du hellre lagt en hundring eller två
på att slippa symaskineriet?
Jaja, du är så duktig.
Men det är lätt att vara efterklok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar