torsdag 28 mars 2013

Maguppdate

Regelbundet under graviditeten har jag tagit magbilder och även mätt midjemåttet. Det är kul att se hur mycket man växer! Sedan v 6 har mitt midjemått (alltså där man är som smalast) ökat med 20 cm, och magen (typ där man är som störst) med 24cm! Och en stor del av denna växtspurt har skett de senaste veckorna. För bara en månad sedan var midjan 6 cm smalare och magen 8 cm mindre. Men lite större kan allt magen få bli. Jag undrar vad måtten kommer ligga på i v 40..?:)

Uppdatering av magen i övrigt ser ut så här:
Hormonrand sedan ganska många veckor tillbaka. Inga bristningar än. Jag har dock blivit lite dålig med magsmörjningen. Min Bio oil tog slut för en vecka sedan så sen dess har jag använt babyolja. Det kanske är nu i slutet man borde vara mer noggrann. I och för sig är det ju inte säkert att det påverkar i alla fall! Naveln har inte pluppat ännu men det tror jag att den kommer göra innan bebis pluppar ut.

Det bästa med att magen växer, förutom att det är fint med gravidmagar, är att lilla pyret inne i magen växer som han ska <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar