fredag 29 mars 2013

I admit, I was wrong

Som sagt känner jag att det kliar lite i projektsfingrarna idag. Det är kul att ha något litet projekt på gång.

Vi har ett litet allrum i vår källare, eller det är rättare sagt Patricks tv-spelsrum (fast det blir inte så mycket spelande där). När vi flyttade in lovade jag honom att han fick bestämma helt och hållet hur det skulle se ut där nere (så fick jag resten av huset hihi). Han valde fina tapeter, en svart skinnsoffa och lite möbler vi hade i vårt förra vardagsrum. Men så förra året var vi i Båstad, i en härlig butik som hette HemKähr. De hade massa orientaliska möbler och tyger och jag blev helt såld på det!

Så fort vi kom hem så la jag ut soffan på blocket och började sy saccosäckar. Jag beställde tapetprover och fixade iordning ett gammalt skåp. Men det slutade lite där. Det blev inte alls så mysigt och orientaliskt som jag tänkt mig. Jag som annars känner att jag alltid blir nöjd med inredning måste erkänna att jag misslyckats! Och stackars Patrick har inte ens en soffa att sitta i om han vill spela. De där säckarna är inte så sköna som de ser ut...




Idag när jag gick och städade så var jag nere i källaren. Och nu känner jag att jag bara måste ta tag i det där rummet! En förändring måste ske, helst till det bättre haha:) Vill inte lägga för mycket tid och pengar om jag ångrar mig igen.. Så tänker mig vitt (?) golv, vit soffa, bort med akvariet (en fisk dog för ett par veckor sedan och den andra flyttade till mammas akvarium för att få sällskap), ha lite myssäckar i hörnan, vita gardiner. Bort med brickbordet och dit med ett valnötsbord. Resten behåller vi som det är. Vad tror ni? Tar gääärna emot lite tips!

2 kommentarer:

  1. Ska det vara ett mys/spel/sällskaps-rum så tycker jag inte att du satsar på vitt överallt, ta lite mörkare och mysiga färger och massa ljusdekorationer :) annars blir det kanske lite för sterilt/tråkigt/färglöst? Vad vet jag, är ingen höjdare på inredning direkt :)

    SvaraRadera
  2. Jaa det där vart ju inte så lyckat. Håller med tidigare om att ta mörkare toner. Kolla på inredningssidor på nätet och få tips! Jordfärger, mörklila och sånt är fint i mysrum, inte vitt det blir för piggt!

    SvaraRadera