måndag 11 mars 2013

Grownups

Imorgon har vi den första av fyra träffar på föräldrarutbildningen. Jag tycker det ska bli jättespännande. Jag hoppas att det är några vi känner igen där, eller att de är i ungefär samma ålder. Det är vår barnmorska som håller i den så det känns tryggt. Det ska bli kul att se hur upplägget ser ut och vad vi kommer att prata om de olika gångerna. Det jag känner mig mest i behov av är nog amning och förlossning, men även första tiden efter förlossningen.

Har ni varit nöjda mer era föräldrarutbildningar?

Efter utbildningen ska jag in till barnmorskan och lyssna på bebis hjärtljud, väga och känna/klämma. Undrar hur mycket SF måttet vuxit nu de senaste 3 veckorna, det känns som att det har varit rätt mycket!

Imorgon ska vi även ringa in till förlossningen och boka tid. Inte till förlossningen hihi men för ett studiebesök. Hoppas att vi kan få det redan i nästa vecka. De få gånger jag varit inne på sjukhuset har det bara känts stort och tomt. Jag vill veta vart vi ska och hur det ser ut där:) Igår la förresten både Patrick och jag in numret till förlossningen i mobilen- inte tänkt på det innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar