söndag 10 mars 2013

-Det är så jävla obehagligt

Jag tänkte att jag skulle berätta en liten anekdot om mig och Mats Ronander, ni vet han med glasögon som är med i Ravallics. Jag hade ingen aning om vem han var innan, förrän för ett par år sedan.

På mitt förra jobb jobbade jag på ett Callcenter, och satt då på Dagens Nyheters annonsavdelning. En stressig dag innan jul ringde en kvinna in och satte in en vigselannons. Hon skrev sitt namn, mannens namn, ort och datum. Inga konstigheter. Vi hade som policy att alltid ringa till båda parter och se att det var ok att sätta in annonsen, så att ingen sätter in en på skoj. Jag fick mannens telefonnummer men fick inget svar när jag ringde. Mitt i all stress glömde jag bort att försöka ringa igen och att ta bort annonsen. Så vigselannonsen hamnade i tidningen.

Några dagar senare ringde polisen, och undrade vem som hade satt in annonsen och hur det hade gått till. Jag förklarade mitt misstag och frågade vad som hänt. Denna kvinna, som skrivit att hon gift sig med Mats Ronander, var en stalker som hade besöksförbud och anmälningar från honom. Polisen förklarade att Mats var väldigt upprörd, och att hans familj var upprörda eftersom de trott att han gift sig utan att berätta något.

Jag fick ringa upp till cheferna i Stockholm och berätta vad som hänt... Gud vad jag skämdes!! De undrade varför jag inte reagerat på namnet och jag berättade att jag inte hade en aning om vem Mats Ronander var. Hade det stått Håkan Hellström hade jag kanske reagerat.

Det hela slutade med att DN  skrev ut en ursäkt till Mats. Det blev även en liten artikel i Expressen. Här kan ni läsa den!

Min arbetskamrat gav mig en utklippt bild på Mats några månader efter detta hände. Jag har haft den i plånboken efter det, som en liten påminnelse på misstaget som faktiskt blev en liten kul historia, hihi:)

2 kommentarer:

  1. haha så roligt och pinsamt ^^ Var tvungen att läsa ditt inlägg för min man haha :P

    SvaraRadera
  2. Du är långt ifrån ensam. Hur ska man hålla koll på alla namn på kända människor? Särskilt om det inte är nåt man inte är intresserad av >.<

    SvaraRadera