fredag 29 mars 2013

Beware of preggos

Innan jag blev gravid tyckte jag att jag såg överallt att "bör ej användas av gravida". Jag har fått för mig att jag sett det på hud/hår/nagel-produkter, hushållsprodukter och kanske även på andra ställen. Men sedan jag blev gravid ser jag det ingenstans? Jag har ju läst på och blivit informerad av barnmorskan av vad man inte får äta. Men på städprodukter, nagelborttagningen och liknande som vi har hemma står det ingenting.

Jag vet inte om det är så att det helt enkelt inte farligt, och jag bara inbillat mig att jag sett det överallt innan. Det borde ju egentligen vara tvärtom att jag ser det överallt nu...

Detta är bara en lite tanke jag har. Jag är inte så värst bekymrad eftersom jag inte städar med så mycket mer än dammsugare och allrengöring;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar