måndag 18 februari 2013

Vaccation a la sport

Så heter nog sportlov på franska..

Som det lärarpar vi är kan mami och papi skryta med att vi har sportlov denna veckan. Och oj vad det var välbehövligt! Många tror nog att lärarjobbet är rätt slappt med "alla lov", men tro mig, man jobbar in dom hundra gånger om..

Första lovdagen har jag dock spenderat på jobbet. Jag har förberett inför mammaledigheten. Jag vet att jag är väldigt tidigt ute eftersom jag ska jobba i 2 månader till, men jag är gärna ute i god tid. Skulle något hända eller om jag skulle få för tidigt så har jag gjort allt jag kan för nästa lärare.

Eftersom det är sportlov är man ju tvungen att träna, så det fick bli ett besök på gymmet också.

Efter barnmorskans livmoderskläm idag har bebis varit ovanligt aktiv, han undrar nog varför vi är och pillar hemma hos honom. Jag tycker även att jag känt lite molvärk, det var längesedan nu. Bebis brukar alltid passa på att sova när mamsen tränar men idag ville han vara med. Så jag fick gå och småprata för mig själv i smyg, hihi.

Nu sitter vi och lyssnar på Disneyspellistan på Spotify, jag och bebis. En bra ledig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar