söndag 24 februari 2013

V 31

Idag går vi in i v 31. Om 9 veckor beräknas bebisen komma till oss. Jag har bara 6 jobbveckor kvar (+ en påsklovsvecka). Det kommer att gå jättesnabbt! Förra veckan hade jag lite smått panik över att det gick så fort. Men det känns lite bättre nu när barnrummet är klart. Jag har även börjat bocka av inköp som ska göras på en lista. Och att ha sett på några avsnitt av En unge i minuten så känner jag mig mer mentalt förberedd. Nu ser jag faktiskt fram emot förlossningen, det ska bli rätt spännande:)

Nu är bebisen över 40 cm lång och väger runt 1,8kg. Han är rätt stor nu, vår lille bebis. Mamma också. Har hittills gått upp 13 kg. Mätte mig idag och sedan v 6 har jag ökat 15cm runt brösten, 14 runt midjan, 16 runt magen och 7 runt låren. Jag tror det kommer vara kul att ha alla mått sedan när graviditeten är över och även till nästa graviditet.

Jag har inte läckt någon råmjölk än, och tycker det är skönt. Märker att jag blivit lite varmare och lättare blir andfådd nu. Bebis är aktiv oftare nu känns det som, men det kan ju bero på att jag haft lov denna veckan och hunnit känna efter mer. När jag jobbar vismar jag ju omkring hela tiden och då kanske jag vaggar honom till sömns oftare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar