tisdag 5 februari 2013

Rutiner

Jag har fått ett hum om vilka tider bebis är vaken på. Inte på timslagen, men vilka perioder under dagen. Men idag följde inte bebis sina rutiner. Han var väldigt pigg och alert när jag redan imorse. Jag gick runt och hoppade till då och då, precis som jag blir chockad av något stup i kvarten, haha:)

En rutin som vi varit lite dåliga med på sistonde men som vi ska bli bättre på är högläsning. Jag läser ju för mina elever flera gånger i veckan plus att bebis hör mig pladdra hela dagarna. Men papi ska fortsätta med högläsningen för mig och magen. Just nu är vi inne i en Astrid Lindgren period och har köpt många av hennes böcker. De läser vi för bebis nu i magen sen igen om några år, när han faktiskt förstår vad de handlar om:)

Om ett par timmar ska jag jobba på att bibehålla en av mina rutiner: nämligen att träna. Jag har fått in vanan bra nu så det gäller att fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar