måndag 25 februari 2013

Inköpslistan del 1: Åka + sova

Det må vara 9 veckor kvar till BF, men jag vill gärna ha koll på gravidläget så gott som det går. I förra veckan tittade jag runt på olika inköpslistor inför bebisankomst, och fick ihop en egen. Jag har börjat bocka av på listan, och det känns skönt att veta vad som är kvar.

Den är rätt lång och jag tror inte ni kommer att orka kolla igenom hela på en gång. Så jag delar upp den. 1: Åka + sova. 2: Sköta+ möbler/prylar. 3. Till mamma + bebiskläder.


Åka:
Babyskydd (bil)
Barnvagn
Skötväska

Åkpåse
Parasoll

Myggnät
Varm filt

Regnskydd
Plastad frotté
Barnvagnsleksak

Reflexer till hjulen
Bärsele

Täcke
Kudde

Hjulskydd


Sova:

Madrass
2 lakanset
4 dra på lakan
Plastad frotté

Mobil
Flera filtar
Resesäng

Täcke
Kudde
Spjälskydd

Babynest
Trådlös barnvakt

Vi har de stora inköpen klara för dessa kategorierna. Åkpåse kommer vi att vänta med till hösten (tack för era tips om det härom dagen!). Parasoll tror jag inte vi kommer att köpa till vagnen, det känns inte som att det behövs. Reflexer till hjulen ska jag däremot fixa! Vi har inte bestämt om vi ska köpa någon bärsele, vi kommer avvakta tills efter bebis kommit och se om vi vill ha det.

Jag ska köpa någon söt mobil till spjälsängen, gärna någon som spelar fint. Kommer även att köpa en barnvakt (en maskin, inte en människa). Jag är lite rädd för att ha bebis i sängen så vill nog avvakta med babynest. I och för sig kanska det kan vara bra att ha när han ligger i soffan och så också? Resesäng behövs nog inte på ett bra tag, det får vi ta när det kommer.

Kommentera gärna om ni tycker något saknas under dessa kategorier, eller något är "onödigt":)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar