onsdag 13 februari 2013

I was made for loving you baby

Innan jag blev gravid hade jag givetvis en föreställning om hur det skulle kännas, både fysiskt och psykiskt. Psykiskt hade jag rätt- det känns underbart i själen och hjärtat att veta att jag bär på ett barn.

Fysiskt hade jag fel- jag trodde att jag skulle må rätt dåligt och att det skulle kännas konstigt att ha en bebis i magen, liksom tungt och trångt. Men hittills känns allt bättre än jag någonsin kunnat ana, och det "känns" ju inte att det är någon där inne när han sover. Och visst kan det kännas konstigt när han är vaken, men på ett bra och mysigt sätt.

Det är svårt att förklara hur det känns att vara gravid. Men för mig är det bara bättre än vad jag trott.

1 kommentar:

  1. Jag trodde att jag skulle bli fet som en valross och inte orka någonting. Det blev verkligen inte så. Jag kände mig ganska vanlig hela tiden. Visst, magen växte och jag hade värk i armar och händer, och blev lite lättare andfådd men annars inga större men.

    Vill helt klart bli gravid igen, jag älskade det!

    SvaraRadera