tisdag 12 februari 2013

En sked för mamma....

När jag föddes köpte mina föräldrar denna skeden till mig. Där står mitt namn, datum och klockslag jag föddes, hur mycket jag vägde och hur lång jag var. När jag var liten tyckte jag det var kul att ha en "egen" sked och här om dagen hittade vi den i mammas besticklåda. Och det är faktiskt ett rätt sött minne eller vad man ska kalla det för.

Jag vet att det även finns de som får en broderad tavla med födelseinformationen, men det känns inte lika användbart eller hur man ska säga. Vet ni om det finns andra liknande grejer? Kanske lite modernare tavlor än just broderat, eller nåt helt annat?

2 kommentarer:

  1. Det beror väl lite på vilken typ av tavla du vill ha, här är en variant som jag har funderat på till vår lilla:
    http://www.bettinasdoptavlor.blogspot.se/p/galleri-handmalade.html

    SvaraRadera
  2. Jag har också en sån där sked :) Min mamma var pysslig när vi var små - hon sydde en docka var åt mig och min lillasyster, och hon har gjort stora kollagetavlor av grattis till bebisen och dopkort, det är lite roligt att ha kvar :)

    SvaraRadera