måndag 4 februari 2013

Basilusker

Jag jobbar ju på en skola, och där går det mycket virus. När jag började där i höstas så trodde jag att jag skulle bli sjuk jämnt och ständigt, men mitt imunförsvar har hållt i sig. Jag är sällan sjuk, kanske har feber en gång om året. Förutom någon förkylning har jag hållt mig pigg och alert. (Det är bl. a därför jag valde att inte ta influensasprutan i vintras. )

Varje vecka är någon elev sjuk. Idag gick 4 stycken i klassen hem eftersom de mådde illa! Jag blir lite orolig eftersom jag varje morgon skakar hand med eleverna när vi säger god morgon. Tänk en sån massa kräkbasilusker jag omges av. Jag vill ju väldigt ogärna bli sjuk nu när jag är gravid, det vill man ju såklart inte annars heller för den delen.

Förhoppningsvis slipper jag få vinterkräksjukan eller något annat otäckt medan bebis ligger i magen!

2 kommentarer:

  1. Du får väl sätta upp en pumpflaska med handsprit vid dörren ;D

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte precis säga som ovanståående, använd handsprit. Ofta och rejält. Du kan ju ha en flaska i väskan som du kan använda efter att du skakat hand med alla osv.

    SvaraRadera