söndag 13 januari 2013

V 25

Idag går vi in i v 25! Jag vet inte om det är tredje trimestern? Jag är ju i v 24+0, det kanske är om en vecka jag går in i tredje?

Bebis växer mest till sig nu, och det gör visst jag också. För lite mer än än en månad sedan var vi hos bm och då vägde jag mig. Hade gått upp 6 kg, vilket kändes helt ok. Har ju tänkt på den siffran men tänkte att jag väger mig denna veckan. Och nu kan man väl säga att jag kommit till en milstolpe. Jag har gått upp 10 kg nu! 10 kg... Det är nog all julmat men framför allt all julgodis. På andra gravidbloggar har mammorna som är många veckor före mig gått upp 5-8 kg typ. Nåväl, en och annan flodhäst måste det finnas, jag kan ta på mig den rollen haha:)

Tog även mina mått idag. Sedan v 6 har jag vuxit 18 cm runt brösten, 12 cm runt midjan, 12 runt magen och 7 cm runt låren. Mitt pappersmåttband på 1 meter från Ikea räcker tyvärr inte runt rumpan så har inte mätt den haha!

Det konstiga är att jag sedan v 21 gått upp 4 kg men det är bara runt brösten jag blivit större. Kanske har lagt på mig armar och hakor nu? Bra isåfall, det behövde jag.

14 kommentarer:

  1. Hej! Jag har läst din blogg sedan i början och går själv in i V.21 imorgon! :) Tänkte tipsa om Babygruppens graviditetskalender app där ser man veckor och statistik och trimestrar?! Nytt ord? Hehe!
    Trimester 3 börjar iaf i V.29 :) Lycka till med allt! Magen börjar bli stor nu! :)
    Min börjar också bli rund nu, så roligt! :) Själv har jag gått upp 6-7kg och antar att vikten är väldigt individuell! Man får tänka att bebisen har det bra i magen och växer som den ska! Hade vart värre om man nästan inte gick upp nåt alls. :)
    Ha en bra dag! /Carro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för tipset! Jo det är klart, jag är rätt säker på att lille bebis med växer där inne. Det är inte baaara fett:)

      Radera
  2. Vecka 26 för mig idag och jag har gått upp 8-9 kg. Har inte alls tränat under graviditeten och tycker att du är superduktig! Själv känner jag mig bara fläskigare och svagare för var dag, men har tänkt att skärpa mig nu och åtminstone börja promenera och kanske simma. Tänker att min viktuppgång borde varit mycket mindre egentligen, att jag borde varit duktigare. Men ska försöka att inte vara så självkritisk. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det gäller andra så tänker jag att hur mycket eller lite man än gått upp så är det normalt, men när det kommer till mig själv så blir jag med så himla självkritisk! Får väl bara försöka njuta så mycket det går den här tiden och inte förstöra det med för mycket "vikttänk":)

      Radera
  3. Måste säga att vilken helt fantastiskt mysig blogg du har! grattis till en liten son :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket, det värmer!:)

      Radera
  4. Bry dig inte om att andra gått upp några kilo mindre hit och dit. Så otroligt individuellt. 7 kg eller mer är inte ovanligt i din vecka. Bara man vet att bebis och mamma mår bra och att magen växer som den ska =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du har så rätt så. Så tänker jag ju också om andra men när det kommer till en själv så blir man helt plötsligt väldigt kritisk!

      Radera
  5. Fina magen :)
    Själv har jag gått från 58 till 74 Kg :/ och du å jag är nästan precis lika långt gångna. Så du kan vara lugn, du är inte den enda flodhästen ;) haha
    / Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger bara TACK! Det känns bra att veta att andra med kan gå upp över 10 strecket!

      Radera
  6. Hej! Här kommer en annorlunda fråga! Jag är på jakt efter en bra BH nämligen, med lite tjockare band runt ryggen, och din BH på bilden ser himla bra ut! Var har du hittat den? :)
    / Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har en ganska stor hylla (speciellt nu) och det kan vara svårt att hitta bh som är bekväma men ändå snygga. Har jag smala band runt ryggen håller den inte upp plus att valkarna hänger över;) Men tyvärr eller hur jag nu ska säga, så köpte jag denna när jag var på Ullared innan jul! Köper annars på Lindex men testar olika varje gång. Inte hittat någon modell som känns 100!

      Radera
    2. Jag har hittat en skön från Swegmark (köpt på Lindex), de har större storlekar och bredare band.

      Radera
  7. Hej!
    Jag är i vecka 19 och har lyckats gått upp 8kg, så du är inte ensam:).
    Värme

    SvaraRadera