onsdag 2 januari 2013

I see a rainbow and I want to paint it white

Nu har jag börjat komma in i renoveringsstimmet igen:) Vi har renoverat totalt 8 rum sedan vi flyttade in för ca 2.5 år sedan. Vi har ett rum kvar, gästrummet, som vi lite smått börjat med nu. Nu står nämnligen alla "gästrumsmöbler" i barnrummet. Så när vi är klara med renoveringen kan vi äntligen få börja göra fint i lilla barnrummet!

Jag målade listerna till rummet och passade då även på att måla byrån och gungstolen som vi ska ha i lillens rum. Behöver målas ett par gånger till men det är skönt att ha börjat i alla fall!

Här är lite bilder på renoveringar som vi gjort, tänk vad lite färg kan göra;)

Det är framför dessa speglar som jag brukar ta "dagens bilderna"
Hall ovanvåning
Hallen efter, lite skogstema;)






Vardagsrum före


Vardagsrum efter
Vardagsrum


Arbetsrum


Här sitter jag just nu:)
Arbetsrummet

Arbetsrummet, läshörnan




6 kommentarer:

  1. Wow! Ni har verkligen gjort det supersnyggt! Och ni har väldigt bra inredningssmak :)

    SvaraRadera
  2. Wow den där rubriken var lite deprimerande! Låttext?

    Håller ändå med ovanstående, ni har gjort himla fint! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är en Rollingstones låt fast de sjunger "I want to paint it black". Och eftersom vi målat allt i huset vitt ändrade jag, så fyndig är jag hihi! Tack:)

      Radera
  3. Åh vad fint ni har gjort det. Precis min smak med vitt och mörkt brunt, älskar det. Låter som att ni bor i ett stort hus med 8 rum. Där kan ni ju bo för alltid med er familj som kan få växa. Så mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Jo fast bland dessa 8 renoverade rum är ju hall, kök och allrum och så inräknade;) Så 3 sovrum är det som det ser ut nu!

      Radera