söndag 13 januari 2013

Blame it on the baby

Kroppen förändras under graviditeten. Vissa märker tydligt av det medan andra kan leva på som vanligt. Jag är en av dom som inte märker så stor skillnad mot innan graviditeten, förutom att jag har finare mage nu;) Det känns som att vissa förändringar utan tveken beror på bebis, som
  • Mer kissnödig
  • Illamående
  • Ryggont
Andra kan vara lite med svårtolkade, men vi vill gärna skylla på bebis
  • Sötsugen
  • Hungrig
  • Irriterade om vi inte får som vi vill
Jag ångrar lite nu i efterhand att jag inte skyllt mer på bebis. Jag hade kunnat komma undan med en massa, haha! Jag är tvärtom och tror inte att något beror på graviditete, men det kanske gör det ändå.

Jag har två nya symptom och jag undrar om de platser på de ovanstående listorna. Det första är snarkning. Jag har aldrig snarkat innan men inatt var jag visst igång som en bulldozer så Patrick fick gå ner och sova på soffan. Jag är lite förkyld så det kan absolut bero på det. Men varför inte dra till med att det var bebis fel, liksom?

Det andra är åksjuka. När vi åkte tåg hem från Stockholm häromveckan mådde jag jätteilla och var säker på att jag blivit magsjuk. Rusade in till toan när vi kom hem men då gick illamåendet över. Jag tänkte att jag kanske bara varit hungrig. Men så när jag körde till Kalmar för ett par dagar sedan (ca 1.5 timme) blev jag med illamående. Då är ju frågan om bebis har gjort mamsen lite åksjuk, men bara vid längre färder...?

Har ni några åkommor som ni gärna skyller på bebis? :)

6 kommentarer:

  1. Hehe, den inte fullt så charmerande åkomman: gaser =)Då brukar jag skylla på bebis ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har precis som du börjat snarka, min kompis som precis fått sin son snarkade oxå som en galning vilket hon aldrig heller gjort tidigare så de e absolut pga graviditeten ;)) jobbigt ere för den som får ligga och lyssna men lite "krämpor" ska väl pappan oxå få lida sv ;)))) kram Jenny Carlsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant det är inte mer än rätt att de också drabbas lite;)

      Radera
  3. Jag skyller ryggont, trötthet och lite humör på lillen ^^ Vilket gör att sambon får bära allt:P

    SvaraRadera
  4. Slemhinnorna svullar ju när man är gravid vilket gör att man oftare är täppt i näsan och därför säkert kan börja snarka. Och just åksjukan har blivit extrem för mig under graviditeten. Så fortsätt du skyll på bebis och låt folk ta hand om sig lite extra :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bra att höra, då fortsätter jag med det hihi!

      Radera